Gyakran Ismételt Kérdések

1. Általános kérdések

Kik utazhatnak díjmentesen?
Kedvezményezettek Kedvezmény mértéke Bemutatandó okmány, igazolás
Felnőtt kíséretében utazó gyermek 6 éves korig, illetve az iskolai tanulmányai megkezdéséig. 100% Iskolai tanulmányok megkezdése előtt igazolás nélkül vehető igénybe a kedvezmény.
65 évesnél idősebb személy (állampolgárságtól, jogállástól függetlenül) 100% Személyazonosító igazolvány, útlevél, kártya formátumú vezetői engedély, „Magyar igazolvány”, „Magyar hozzátartozói igazolvány” vagy magyar hatóság által kiállított tartózkodási engedély.
Vak személy 100% Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (2015. április 1-jét megelőzően a Magyar Államkincstár) által kiállított Hatósági Igazolvány és személyazonosságot igazoló okmány, vagy a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének érvényes arcképes igazolványa.
Hallássérült személy 100% A Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének érvényes arcképes igazolványa.
A magasabb összegű családi pótlékban részesülő gyermek, valamint az 1998. évi XXVI. tv. szerint súlyosan fogyatékos személy 100% Az Országos Nyugdíjbiztosítási Főigazgatóság (2015. április 1-jét megelőzően a Magyar Államkincstár) által kiállított Hatósági Igazolvány és személyazonosságot igazoló okmány.
A magasabb összegű családi pótlékban részesülő gyermek, valamint az 1998. évi XXVI. tv. szerint súlyosan fogyatékos személy, a vak személy, a hallássérült személy 1 fő kísérője 100% A jogosult személy igazolványa alapján a kísérőnek nem kell semmilyen okmány. Kísérőnek minősül, aki a kísért személynek a le- és felszállásnál, valamint az utazás tartama alatt a járatokon az életkorából, egészségi állapotából következően szükségessé váló felügyeletét és segítségét biztosítja. Csak a kísérés idejére a kedvezmény!
Hadirokkant és hadiözvegy 100% Hadigondozási igazolvány és Személyazonosító igazolvány.
Hadirokkant kísérője 100% Hadigondozási igazolványban az orvos szakértői szerv szakvéleménye alapján rögzített kísérőszükségessége. Csak a kísérés idejére a kedvezmény!
Legalább 75%-os rokkant hadirokkant családtagja 100% Személyazonosító igazolvány és jogosultságot megalapozó okmány.

Hol lehet bérletigazolványt készíttetni?

Általános/nyugdíjas bérletigazolványt kizárólag a Thury-Busz Nonprofit Kft. ügyfélszolgálati elővételi pénztárában lehet készíttetni. A bérletigazolványok kiváltásához 1 db 1 évnél nem régebbi, sima hátterű - más célra nem használt - 3,5 cm-es, jó minőségű igazolványkép szükséges, mely készülhet nyomtatóval fotópapírra. A képen más személy(ek) vagy tárgy(ak) nem lehet(nek).

Kötelező a bérletigazolvány?

Az általános bérletigazolvány használata nem kötelező jellegű. Amennyiben az utas nem kíván általános bérletigazolványt készíttetni, vagy nem rendelkezik azzal, az általános bérletszelvényt más arcképes igazolvánnyal (személyi igazolvány, útlevél, jogosítvány) utazásra érvényesen használhatja. Ebben az esetben az arcképes okmány számát, sorszámát kell a bérletszelvényre rávezetni.
65 év alattiak esetében a nyugdíjas bérletek csak érvényes nyugdíjas bérletigazolvánnyal használhatók.

2. Mobiljeggyel kapcsolatos kérdések

Mi a mobiljegy?

A közlekedési mobiljegy a közösségi közlekedésben használható jegyek, bérletek mobilapplikáción keresztül megvásárolható formája. Használatához okostelefonra letöltött applikációra és aktív mobil-adatkapcsolatra van szüksége.
A mobiltelefonon megvásárolt napijegyek és bérletek használata lényegében megegyezik a papíralapú termékek használatával azzal az eltéréssel, hogy ebben az esetben nem egy fizikai jegyet vagy bérletet kell felmutatni, hanem a kihelyezett kódokat az okostelefonnal le kell olvasni, és a megjelenő animált ábrát kell megmutatni a járművezetőnek vagy az ellenőrzés végző személyzetnek.

Milyen jegyek és bérletek érhetők el?

Az áraink menüpontban felsorolt mobiljegyek és bérletek válthatók meg előre a mobilapplikáción keresztül.

Milyen technikai feltételek mellett lehet használni az applikációt?

Az applikáció Android vagy iOS operációs rendszerű telefonra telepíthető. Fontos, hogy a telefon kamerája működőképes legyen, hiszen az applikáció használatakor szükséges. Ezenkívül elengedhetetlen, hogy a telefon aktív mobil-adatkapcsolattal, azaz mobil internetes elérhetőséggel rendelkezzen az utazás során. További információkért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Hogyan fizethetek?

A közlekedési mobiljegy több applikációban is elérhető, ezért az egyes szolgáltatók által üzemeltetett applikációkban a fizetési módok eltérhetnek. További információért, kérjük, forduljon az Ön által használt applikáció üzemeltetőjéhez.

Mindenképp szükséges a regisztráció?

Igen, a közlekedési mobiljegy használata regisztrációhoz kötött. Ugyanakkor ha már rendelkezik az Ön által használni kívánt applikációhoz tartozó regisztrációval, akkor nem szükséges újraregisztrálnia. A regisztráció az Ön által használt applikáció üzemeltetőjénél történik, a THURY-BUSZ Nonprofit Kft.-nek arra nincs ráhatása.

Regisztrációkor meg kell adnom a bankkártya adatokat?

Nem. Csak vásárlás vagy egyenleg feltöltés során.

A mobiljegyek és bérletek ára különbözik a papír alapú áraktól?

Igen, 10%-kal olcsóbb, mint a papír alapú.

Másnak is vehetek jegyet, bérletet?

Igen, az alkalmazásban az Önnel együtt utazók számára is vásárolhat menetjegyet, menetjegyet, akár bérletet is ugyanazon az eszközön. Fontos azonban, hogy a bérleteket és jegyeket elsőajtós felszálláskor a kihelyezett kód egyesével történő beolvasásával, egyesével kell bemutatni! Ugyanez igaz utazás során történő ellenőrzéskor is. Ezzel a megoldással ezért csak akkor javasolt élni, ha technikai akadálya van annak, hogy utastársai külön váltsák meg a jegyüket, bérletüket, és mindig együtt utaznak. Mindezeket figyelembe véve, a gördülékenyebb használat érdekében azt javasoljuk, hogy mindenki saját felhasználói fiókkal, saját eszközön vásárolja meg és használja mobiljegyét, bérletét.

Hol találom meg a megvásárolt jegyemet?

Sikeres fizetést követően az applikációban a még nem érvényes jegyek vagy bérletek között jelenik meg először a megvásárolt jegy vagy bérlet, amely az érvényesítést követően automatikusan átkerül az érvényes jegyek vagy bérletek közé.

Másik applikációt szeretnék használni. Át lehet helyezni a már megvásárolt jegyet, bérletet egyik applikációból a másikba?

Nem. A megvásárolt jegyek, bérletek csak az adott szolgáltató alkalmazásán belül használhatók, tehát a különféle szolgáltatók alkalmazásai között nincs átjárás.

Vissza tudom váltani a megvásárolt mobiljegyet?

Érvényességük kezdete előtt igen, azt követően nem.

Mi a teendő az utazás megkezdése előtt?

A járműre való felszállás előtt válassza ki a már megvásárolt menetjegyét, nyomja meg az „Érvényesítés” feliratú gombot, majd olvassa be a járművön elhelyezett érvényesítő kódot. A sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek.
Bérletjegy vásárlása esetén a megvásárlással egyidejűleg történik az érvényesítés is. A továbbiakban az autóbuszra történő a felszálláskor olvassa le az érvényesítő kódot, majd a sikeres beolvasás után az alkalmazásban megjelenő animált szimbólumot kell bemutatnia a sofőrnek vagy a személyzetnek.

Azonnal használhatom a megvásárolt mobiljegyet?

A menetjegyek, illetve a bérletek a vásárlás után azonnal használhatóak. Ahhoz, hogy a tranzakciók végbemenjenek, egy nagyon rövid időre szükség lehet, de a vásárlás után 2 perccel már biztosan érvényesíthető minden megvásárolt díjtétel.